محل تبلیغات شما

برندسازی شخصی چیزی بیش از نام ،هویت و تصویر شما است.برندسازی شخصی هرکاری است که شما انجام می‌دهید برای اینکه خودتان را در بازار متمایز کنید.مانند پیام‌های شما،ارائه‌های شما و تاکتیک‌های بازاریابی شما. به آنچه که انجام می‌دهید تا خود را در بازار متمایز کنید،برندسازی شخصی گفته می‌شود.


معنی برندسازی شخصی چیست؟

قبل از آنکه بپرسیم چگونه برندسازی شخصی انجام دهیم باید معنی برند سازی شخصی را بدانیم. پرسونال برندینگ یا برند سازی شخصی روشی است که به‌وسیله آن شخص، بر روی خصوصیات و مهارت‌های خودش تکیه می‌کند (مانند نام تجاری که بر روی خصوصیات محصول تکیه می‌کند) و آن را برند می‌کند. برندسازی شخصی امروزه در بین مردم بخصوص مردم ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بارزترین نمونه ،برندهای زمان قدیم همان مشاهیر هستند که هیچ‌گاه مایل به برند سازینبودند البته اگر در دنیای امروز زندگی می‌کردند.

ابوریحان بیرونی، برند ریاضیات و نجوم و ابوعلی سینا برند علم پزشکی، معارف و ریاضیات ، مولانا، برند شعر و ادب پارسی و دکتر حسابی، برند ریاضیات و فیزیک می باشد.از این قبیل مشاهیر در ایران و تمام جهان کم نیستند. درهرصورت ، آنچه باعث به وجود آمدن برند سازی شخصی شد، ظهور شبکه‌های اجتماعی در جهان و بسیار بیشتر در ایران، یکی از عوامل جدی شدن برند سازی شخصی بوده است. چراکه ارزان‌ قیمت یا رایگان بودن شبکه‌های اجتماعی و سطح دسترسی آسان به آن‌ها برای هرکسی، تصمیم به برند سازی شخصی را جدی‌تر کرده است.تعداد کمی از ما آموزش‌ دیده‌ایم که به خودمان به‌عنوان یک برند فکر کنیم تعداد کمی از ما یاد گرفته‌ایم که می‌توانیم در برهه‌ای از زمان‌ براساس تقاضای بازار برند مجددی برای خودمان بسازیم، به‌ندرت می‌دانیم که چطور می‌توانیم ادراک مثبت در ذهن بقیه ایجاد کنیم ،تعداد کمی از ما یاد گرفتیم که شغل خودمان را تعریف کنیم و اصلاً یک مسیر شغلی را ایجاد کنیم .ما باید بدانیم که حتی می‌توانیم مشاغل جدید و مسیرهای شغلی جدید ایجاد کنیم و نسبت به این مشاغل احساس قوی هم داشته باشیم و نکته‌ای که باید در مسیر برندسازی شخصی مدنظر قرار گیرد این است که فردی که می‌خواهد این مسیر را طی کند باید ذهنیت برندسازی شخصی پیدا کند. ذهنیت برندسازی شخصی یعنی اینکه بدانیم توانایی و عملکرد شخصی مهم است اما کافی نیست.


 

مراحل برندسازی شخصی چیست؟

۱.افکار مزاحم را دور بریزید.

برای برندسازی شخصی قبل از هر اقدامی باید فکرتان را از تمام حاشیه‌ها خالی کنید و افکار مزاحم را دور بیندازید. حالا که افکار مزاحم را از خود دور کردید ،یک‌قدم به ساختن برند شخصی‌تان نزدیک شُدید، چشمانتان را ببندید و آنچه از برند سازی شخصی به‌عنوان آینده درخشان خود می‌بینید تصور کنید. چه تصویر ذهنی از آینده خود دارید؟ این برند، چه موفقیت‌هایی را باید برای شما به ارمغان می‌آورد؟

۲.مهارت‌هایتان چیست؟

بر اساس آنچه تصور کرده‌اید، ابتدا مهارت‌هایتان که شامل تحصیلات، تجربه‌های مرتبط با حرفه‌تان، توانایی‌های حرفه‌ای شما و آنچه می‌توانید به‌عنوان کسب‌وکار به مردم ارائه دهید (تخصص شما) که کلید موفقیت شماست، عنوان کنید. برای برند سازی شخصی، کسب‌وکار و همچنین تخصص شما باید خاص باشد و توسط شخص دیگری ارائه نشود و یا با کیفیتی که شما ارائه می‌دهید در هیچ جا و هیچ شخصی نتواند ارائه دهد.

۳.به ارزش‌های خود فکر کرده‌اید؟

باید ارزش‌های خود را مشخص کنید. این ارزش‌ها شامل آن چیزی است که شما دارید. مانند خانواده، پول، تخصص، رتبه‌های شخصی و غیره. سپس آن‌ها را اولویت‌بندی کنید و ببینید کدام برای شما مهم‌تر است. حال تصمیم بگیرید. آنچه شما را خوشحال می‌کند و حاضر هستید حتی پولی بابت آن نگیرید ولی با تجربیاتی که دارید، با اشتیاق انجامش دهید چیست؟ این تمایل همان رسیدن به درجات بالای موفقیت و همان برندی است که می‌خواهید ،شخصی و برای خودِ شما باشد.


اینفوگرافیک برندسازی شخصی


۴.شخصیت شما چگونه است؟

پس از طی این مراحل، شخصیتتان را از دید خود و از دید دیگران بسنجید. مطمئناً می‌دانید دیدگاهی که دیگران نسبت به شما دارد با دیدگاهی که شما نسبت به خودتان دارید، کاملاً باهم متفاوت است. اگر دیدگاه دیگران را نسبت به خود بدانید، موفق‌ خواهید شد.

۵.ارزش‌ها، مهارت‌ها و شخصیت خود را کنار هم بگذارید.

آیا می‌توانید ارزش‌ها، مهارت‌ها و شخصیت خود را کنار هم بگذارید؟ آیا وقتی کارِ برندسازی شما به انتها رسید و شما مجبور شُدید برای کسب شهرت و ثروت از بین آنها یک یا دو تا را انتخاب کنید،آیا می‌توانید؟ به‌عنوان مثال می‌خواهید بهترین کاپیتان کشتی‌های جنگی شوید، اگر خانواده را به‌عنوان یکی از ارزش‌ها انتخاب کرده‌اید،باید بدانید ممکن است برای رسیدن به این مهارت مجبور باشید گاهی شش ماه دور از خانواده زندگی کنید. آیا در این حالت، مهارت شما ارزش‌هایتان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؟ اگر شخصیت عاطفی و وابسته به خانواده داشته باشید، آیا مهارت انتخابی شما، احساسات شما را تحت‌الشعاع خود قرار نمی‌دهد؟ این مرحله از ساخت برند شخصی بسیار مهم است و باید انتخابی درست داشته باشید تا در آینده لطمه‌ای به شما وارد نشود.

۶.ارتباط سازی با دیگران را فراموش نکنید.

شما باید ارتباط خود را با دوستان و آشنایانتان قوی‌تر کنید و سعی در برقراری ارتباط با افراد جدید در جهت مهارتتان داشته باشد. جدای از برندسازی، انسان موجودی اجتماعی است و با اجتماع می‌تواند رشد کند. همکاری با افرادی که نیاز به کمک شما دارند باعث موفقیت شما می‌شود.

 ۷.شبکه‌های اجتماعی و سایت عوامل موفقیت شما هستند.

ساخت وب‌سایت از قدرتمندترین عوامل موفقیت در برندسازی شخصی شماست. در حقیقت شاه‌کلید برند سازی شخصی محسوب می‌شود. در وب‌سایت شخصی، شما قادر هستید رزومه خودتان و خدماتی که ارائه می‌دهید به افراد زیادی بشناسانید. حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در مرتبه دوم بعد از ساخت وب‌سایت مهم باشد. چراکه شما به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی می‌توانید افراد مختلفی را به سایت دعوت کنید و یا آن‌ها را به نحوی با لینک‌های مرتبط به سایت، وادار به حضور در سایت کنید. جهت انجام این کار، می‌توانید موضوعات و مطالب جذابی انتخاب نموده و لینک‌های مختصر خود را در پایان مطالب شبکه‌های اجتماعی‌تان بگذارید. در این صورت اعضای کانال‌های شما به سایت مراجعه می‌کنند و ترافیک سایت شما بالا می‌رود و می‌توانید به صفحات اول مرورگرهای مختلف راه پیدا کنید.

۸.طراحی امضای ایمیل

جهت برندسازی شخصی باید امضاء در انتهای ایمیلتان داشته باشید. امضاء ایمیل یعنی اینکه از نام و نام خانوادگی‌تان، عنوان ایمیل و عکس، تلفن‌های تماس، آدرس وب‌سایت و آدرس شبکه‌های اجتماعی‌تان، پایان متن ایمیل‌هایتان استفاده کنید. این یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که موفقیت شما در برند سازی  شخصی را تضمین می‌کند.

برندسازی شخصی برای افراد، با هدف رسیدن به موفقیت بیشتر انجام می‌شود؛ این موفقیت بیشتر، برای بعضی کسب درآمد بیشتر، برای برخی کسب شهرت و برای برخی دیگر کسب احترام است. موفقیت در برندسازی شخصی به این معناست که باید همان کسی بشوید که شایستگی‌اش رادارید. لازم است هر فرد ایده خودش را داشته باشد یا دقیق‌تر بگوییم هر فرد برای خودش یک پیشنهاد استثنایی فروش پیدا کند مثل همان چیزی که در برند سازی برای محصول وجود دارد این پیشنهاد می‌تواند یک دیدگاه و یا یک سبک خاص شخصی باشد. به هر حال باید عاملی را در وجودمان پیدا کنیم که ما را در بازار، متمایز و جذاب می‌سازد.

در برندسازی شخصی تمام فعالیت‌ها بر این اساس انجام می‌شود که شما رهبر بازار خود شوید. روش‌های مختلفی برای ایجاد استراتژی رهبری وجود دارد که براساس توانایی‌های شما و نقاط تمایزی که به نسبت رقبا دارید این استراتژی تعریف و پیاده‌سازی می‌شود. شما قرار نیست یکی مثل همه باشید به همین خاطر به سمت برند سازی شخصی حرکت کرده‌اید با بررسی‌ها و تجربیاتی که تیم مشاوره آژانس تبلیغات ۱۲۸ در اجرای پروژه‌های برند سازی شخصی دارد رهبر بخشی از بازار را به شما پیشنهاد می‌کند که نتایج بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

یک برند فردی،توقع و انتظاری مثبت است؛عهد و پیمانی نسبت به بازار هدفتان که جایگاهی برتر در ذهن مشتریان شما دارد.یک برند فردی بخشی از دارایی شماست،بخشی از ذهنیت مخاطب است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند.

 نتیجه

در برندسازی شخصی قابلیت دیده شدن شما مهم‌تر از توانایی شما است ممکن است شما از این جمله خوشتان نیاید چون همه ما به مهارت‌ها و استعدادهای خود افتخار می‌کنیم اگر این‌طور نیست و به خودتان افتخار نمی‌کنید بهتر است کسب‌وکاری  که در آن مشغول فعالیت هستید را رها کنید. از طرف دیگر اگر به‌صورت مستمر و به شیوه‌ای مناسب به چشم نمی‌آیید، کسب‌وکار را به رقیبان بی‌کیفیت‌تری که بیشتر به چشم می‌آیند خواهید باخت.

نخستین گام جذب پروژه این است که توسط ارباب‌رجوع دیده شوید تا شمارا در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کنند.این اتفاق به این خاطر نمی‌افتد که شما خودتان را قبول دارید؛ مشتریان بالقوه راهی برای شناختن شما ندارند. چنین چیزی خلاف منطق است، ولی قابلیت دیده شدن، اعتبار شمارا افزایش می‌دهد.

وقتی مردم نام چهره شمارا به‌صورت مستمر می‌بینند تصور می‌کنند که باید موفق‌تر و بنابراین بهتر از شرکت‌های دیگر ارائه‌دهنده خدمات ای باشید که تابه‌حال ندیده‌اند (اگر تا حالا از او اطلاعی نداشتم پس نمی‌تواند خیلی خوب باشد). قابلیت دیده شدن به درک دیگران از شایستگی شما اثر می‌گذارد.شرکت‌هایی که بیشتر در چشم مخاطبان هستند تماس بیشتری خواهند داشت پس اگر بتوانید بیشتر دیده شوید پیشگویی آینده راحت خواهد بود. برند فردی سلاح شما درنبرد برای دیده شدن است. برند فردی شمارا برای مخاطبان آشکار و نمایان نگه می‌دارد و مدام به آنها یادآور می‌شود که چه کسی هستید چه‌کاری انجام می‌دهید به همین دلیل بسیار مهم است که برند خود را بالا ببرید اگر برند خود را جلوی چشم اعضای بازار هدفتان نگه ندارید به این تصور می‌رسند که کسب‌وکارتان را رها کرده‌اید، بنابراین حیرت می‌کنید که مردم چقدر سریع فراموش می‌کنند. البته که مطمئن هستیم توانایی اهمیت دارد. زمانی که کسب‌وکار را آغاز می‌کنید توانایی شما در اجرا و ارزش‌آفرینی کمک می‌کند شرکتتان را حفظ کنید و آن را به محلی برای روی مخاطبان خود تبدیل نمایید. اما قابلیت دیده شدن کاری می‌کند مخاطبان از در وارد شوند و توانمندی، آنها را برای سالیان سال برای شما نگه می‌دارد. درست مانند عشق و ازدواج که نمی‌توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. 

برند سازی یا همان نام تجاری شخصی مزیتی است که در زمانی که شما می خواهید کسب و کار خود را ارتقا ببخشید، به کمک شما می آید. در جهان امروز که شبکه های اجتماعی غوغا می کنند و همچنین بازاریابی اینترنتی نیز بسیار مهم است، داشتن نام تجاری مناسب بسیار موثر و خوب است.

استیو مانینگ، موسس آژانس ایگور (Igor) واقع در کالیفرنیا که مشاور انتخاب نام تجاری نیز هست، می گوید: نام تجاری می تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کرده و تصویر شرکت شما را تقویت سازد.» او در عین حال پیشنهاد می کند قبل از اینکه نام تجاری خود را انتخاب کنید، جایگاه برند تجاری خود را به درستی مشخص کنید، همان طور که اپل با انتخاب این نام توانست نسبت به رقبایش تصویر متمایزی از خود ارائه کند. از نظر مانینگ مدیران اپل به دنبال نامی تجاری بودند تا بتواند استراتژی جایگاه سازی برند شرکت را که شامل سادگی، صمیمیت، عامه پسند، دوستانه و متفاوت بودن است، به وضوح نشان دهد.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، ساخت یک نام تجاری منحصربه فرد و قوی و همچنین مرتبط با کارتان می تواند شما را به مخاطبان تان به خوبی نمایش دهد و از آن می توانید در دنیای مجازی نیز به خوبی استفاده کنید. یک نام تجاری خوب دستاورد های کسب و کار شما را به همه نشان می دهد و باعث به رسمیت شناختن شما می شود. همچنین یک نام تجاری مناسب به شما کمک می کند تا در رقابت میان رقبای تان در ذهن مردم ماندگار بمانید و همچنین باعث اعتباربخشی به کسب و کارتان می شود، این نام نخستین گام شما برای اعلام خود به جهانیان در میان رقبای تان است.

اگر برای برند سازی شخصی خود استراتژی خاصی ندارید، یک فرصت عالی را از دست داده اید. هر کسی برندی دارد که می تواند مثبت یا منفی باشد. خنثی هم که معمولا به چشم نمی آید، اما در اقتصادی که در آن توجه حرف اول را می زند، چطور می خواهید ارتباطاتی ماندگار و معنادار برای خود رقم بزنید؟ ماهیت نام تجاری شخصی معتبر، شامل دربر داشتن ارزش و ارائه نیاز های برآورده نشده است. استیو جابز، جک ولش، اپرا وینفری، و جسیکا آلبا همگی مزایای ساخت یک نام تجاری قوی شخصی را برای گسترش کسب و کار و شیوه زندگی خود کسب کرده اند.

جهت ساخت برند شخصی تان، قبل از هرچیز باید تمامی افکارتان را منظم کرده و چشم انداز و آینده مورد نظر خود را به وضوح تصویر سازی کنید، همچنین مشخص کنید که نزد دیگران دوست دارید چگونه به نظر آمده و زندگی شخصی تان دارای چه شکل و شمایلی باشد.

هنگام خلق برندتان، لازم است درباره همه چیز فکر کنید؛ از لوگوی تان تا رنگ طرح و عبارت تبلیغاتی. همچنین باید یک برند به یا دماندنی، پیامی قدرتمند، سیستم پشتیبانی و همه مومات قانونی بودن را مثل گرفتن علامت تجاری داشته باشید. نام تجاری می تواند بیش از حد طولانی یا محدود و کوچک باشد، همچنین می تواند به نامی ماندگار تبدیل شود یا به راحتی فراموش شود. لازم است به یاد داشته باشید که در نهایت نام تجاری جایگاه شما را در بازار تعیین خواهد کرد.

برند شخصی، شما را از دیگران متمایز می کند. برند شخصی مانند تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شماست که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود.

در آخر به یاد داشته باشید، برنامه ریزی اساس و بنیان برند شخصی است و پیاده سازی، ساختمان برند را می سازد، اما همه چیز خود شما نیستید، مهم چیزی است که مردم درباره شما می گویند. شما آنچه را که تصور می کنید ارائه می دهید و این افراد هستند که درباره شما فکر و شما را درک می کنند. این راز نام تجاری شخصی است.

برخی از ویژگی های فوق العاده یک برند شخصی قدرتمند عبارتند از:

برای برند شخصی خود هدف و برنامه داشته باشید

پیش از ساخت برند، باید اهداف و برنامه های خود را مشخص کنید. باید ببینید در حال حاضرکجا هستید و در آینده نزدیک به کجا مایلید برسید. دلیل وجود هر برند بزرگی کاملا واضح است. وقتی هدفمند پیش بروید، نسبت به نکات مهم آگاه تر خواهید بود و از نقاط قوت خود برای انجام کاری که بیشترین ارزش را به همراه دارد، استفاده خواهید کرد. به این ترتیب بهره وری خود را بالا می برید و نسبت به زندگی شخصی و شغلی خود اشتیاق بیشتری پیدا می کنید. سرانجام اهداف شما هستند که آنچه را شما تصور می کنید به دیدگان مردم می رسانند. باید بدانید پس از مشخص کردن اهداف، نتیجه نهایی و یک برنامه، نیاز به شروع ساخت برندتان دارید.

نام تجاری شخصی خود را متناسب با نوع فعالیت خود انتخاب کنید

نام تجاری شخصی، باید بخش بزرگی از کاری باشد که می خواهید انجام دهید. به عبارتی برند شما باید بتواند نحوه کار و عمل تان را نشان دهد. همان طور که اغلب این اصل در نام تجاری شرکت ها نیز به کار می رود.

برای مثال اغلب شرکت ها نام تجاری متناسب با نوع محصولات یا خدمات شان را انتخاب می کنند، البته این به آن معنا نیست که برای انتخاب نام تجاری بر اساس محصول یا خدمات، سادگی و قابل فهم بودن نام انتخاب شده را از بین ببریم. به عنوان مثال نام شرکتLawn And Order» که به معنای چمنزار و سفارش» است، انتخاب مناسب و ساده ای برای نام این شرکت است که در زمینه فضای سبز فعالیت می کند؛ چراکه مشتریان را از نوع خدمت ارائه شده توسط این شرکت آگاه می سازد. گرچه نام غیرمعمول بعضی شرکت ها نظیر یاهو نیز کارایی دارد، اما قطعا نام های متناسب شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

مردم شما را چگونه می بینند؟ (نظر مردم در مورد برند شما چیست؟)

یکی از کارشناسان در این زمینه می گوید: موضوع جالب درباره برند شخصی شما این است که برندتان، آنچه شما می گویید نیست، بلکه آنچه دیگران می گویند است. بنابراین نخستین قدم برای شروع ساخت و رشد برندتان این است که بدانید مردم درباره شما چطور فکر می کنند.

در کار خود سازگار و ثابت قدم باشید

به عنوان یک مشتری، به برند هایی فکر کنید که بیشتر از بقیه به آنها وفادارید. دلیل اینکه این برندها، این شانس را داشته اند که اعتماد شما را به دست آورند، این است که قابل اطمینان هستند. برای مثال، برند Zappos برای ارائه خدمات به مشتریان برتر شناخته شده است. Dropbox، روی تمام پیام هایش، امضای دست نویس لوگوی جعبه آبی را قرار می دهد. این نمونه ها ثابت می کنند که ثبات و سازگاری، برای برندها چقدر اهمیت دارند.

قبل از ساختن برند خود جلب توجه مخاطبان تان را در نظر بگیرید

معمولا هر برند تجاری بزرگ با یک داستان شروع می شود. علت این است که استفاده حداکثری از یک روایت مختصر حول برند، برای مخاطب به شدت جذابیت دارد و به فروش منجر می شود. وقتی دیگران شما را می بینند یا صدای تان را می شنوند، چه پیامی به آنها منتقل می کنید؟ آیا این پیام با ویژگی ها، ارزش ها و هدف شما سازگاری دارد؟ سه کلمه مهم را که دوست دارید با دیدن شما به ذهن مخاطبان تان بیاید شناسایی و شرایطی را فراهم کنید که بار دیگر برای تجربه مجدد آن تشنه به سوی شما بازگردند. مانینگ در این زمینه می گوید: باید بدانید نام تجاری ای که انتخاب کردید چگونه در علامت و آرم شرکت یا بیلبوردهای تبلیغاتی نمایان می شود. او به نام شرکت گوگوGOGO که خدمات اینترنت در هواپیما ارائه می دهد اشاره می کند. همچنین او می گوید: این نام از یک تعادل و توازن بین تمامی کلمات برخوردار است و جالب به نظر می رسد.»

با برندهای قدرتمند همراه شوید

برند شخصی شما، بسته به ارتباطی که با دیگر برندها دارد، قوی تر یا ضعیف تر می شود. از این رو برند های قدرتمند را پیدا کنید و آنها را وسیله قرار دهید تا بتوانید برند شخصی تان را بالا بکشید.

دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن در داروسازی

داروسازی و آینده آن

هوش مصنوعی و کاربرد آن در داروسازی

برند ,شخصی ,تجاری ,یک ,سازی ,برندسازی ,نام تجاری ,است که ,برندسازی شخصی ,خود را ,شما را

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شهید محمد رفیع حاتمی